FAQ


Soalan Lazim

Soalan yg biasa di tanya Pre-Enrolles :
1) Apakah bisnes Vemmabuilder ini ?
Jawapan:
Online atau home based business.
Boleh dilakukan di mana2 asal ada internet.
Autoresponder system yg follow up prospek melalui email.
Memasarkan program nutrien yg lengkap iaitu Manggosteen Plus. Dengan cara online. Weekly income dibayar pada kita terus ke bank akaun tanpa melalui pihak ke-3. (jumaat-jumaat)


2) Saya tiada Credit Card ?
Jawapan:
Guna debit card EON Bank (Combi Card) atau debit card Maybank (Visa Cherry). Lock your position. Boleh ambil pakej percubaan (single dan double pack) atau business builder package (silver dan ultimate)

Utk Vemmabuilder,anda perlu kad utk bayar yuranya iaitu USD19.95 (RM78). Jika tiada credit card, anda boleh dapatkan EON Bank Debit Kad (Combi Kad). Sama seperti kad kredit biasa, cuma anda perlu top-up dahulu sebelum guna (seperti pre-paid phone). Siapapun boleh apply, tanpa syarat , dapatkan di cawangan EON Bank berhampiran.

*Jadi daftar hari ini & upgrade hari esok, lock your position, saya akan tunjuk cara bagaimana melakukan perniagaan ini dan mendapat weekly income.


3) Kena maintain?
Jawapan:
Tak perlu maintain, tapi jika anda ingin dapat bonus dari group anda, akaun anda perlu aktif, aktif bermaksud beli produk.

Kita berniaga, bukan skim cepat kaya, berniaga ,mesti ada product, dan product kita terbaik utk kesihatan. Jadi sambil mencari duit, badan sihat mencegah penyakit2 moden.
Adilkah jika kita tak berbuat apa2, tapi nak kaut untung dari org yg bekerja di bawah atau yg beli product, tetapi kita tidak langsung makan @ beli VEMMA ? jika begitu saya pun tak akan join bisnes ini.

Vemmabuilder pula, setiap bulan kita perlu bayar USD19.95, sebab ia merupakan service, online office kita, tapi saya hanya bayar sekali sahaja masa join dulu, sekarang free sahaja kerana jika kita ada 5 paid member atau lebih di dalam network kita dlm masa sebulan, yuran Vemmabuilder adalah free!! wow!! kita buat bisnes mesti ada target, jgn bayar for next month, work for it, kita bukan "program duduk diam dapat duit" ..perlu berniaga. Tapi caranya simple dan effective serta sgt lumayan.


4)
Kalau dah upgrade member, masih dapt downline daripada upline lagi ke?atau kene cari cari sendiri lepas upgrade?
Jawapan:
Ya, masih dpt limpahan dari Upline di kaki 1. Yg kaki 2 jer kena cari sendiri.


5) jika downline membuat repurchase upline akan dapat commission jugak ke?
Jawapan:
Jika downline renew produk yang sama pakej, Upline dpt CV jer. Kalau downline Upgred ke pakej yg lebih besar, Upline dapat lagi bonus tajaan. :D


6) Untuk single pack, max bonus RM3800 seminggu, apa maksudnye?. Kalau saya dapat bonus katakan RM4000, saya hanye terima RM3800.00 aje ke?. balance akan di bawak ke minggu baru?. Boleh tolong terangkan?
Jawapan:
Tak la…RM200 tu akan flush. Bukan forward ke next week. So, baik ambil Pakej Ultimate supaya income anda tidak di limitkan. Lagipun dengan Single Pack, susah juga nak dpt RM3800 seminggu kerana kita di byr 4 bonus saja daripada 13 bonus. Ambil Ultimate pack, anda di byr 13 bonus (full bonus)


7) Kalau kita mulakan dengan ultimate pack, adakah kita sendiri akan dapat bonus daripada permulaan kita tu?? kalau dapat, berapa bonusnya?
Jawapan:
Ambil pakej mana2 pun memang kena usaha juga. Bukan bermaksud ambil pakej besar dpt duduk saje-saje dan terus dpt bonus. Yg membezakan pakej kecil dgn pakej besar adalah tempoh aktifnya yg lebih pjg dan bonusnya lebih besar dan byk jika ambil Ultimate pack.


8) Apa makna tempoh aktif? Adakah tempoh yang diberi itu akan tamat dalam masa yang diberi, dan kemudian kita kena beli lagi pekej untuk up date
Jawapan:
Ya, utk single pack memang kena renew produk setiap bulan sbg syarat akaun menjadi aktif dan boleh menerima bonus.


9) Kalau kita ambil single pack tapi kita tidak buat apa2... agaknya berapa kita boleh dapat? Sbb kt di sini tiada intenet nak surf selalu..
Jawapan:
Kalau tidak buat apa2, kita takkan dapat apa2…perlu di fahamkan bahawa Vemma adalah bisnes, bukannya skim cepat kaya atau pelaburan yang lepas join, duduk2 jer goyang kaki duit masuk. Vemma adalah business…so, bisnes kena buat kerja. (promosikan laman web, ituje)

Jika anda ingin duduk2 diam goyang kaki tunggu duit masuk, Vemma bukanlah untuk anda. Kalau xde internet, anda perlu usahakan untuk adakan. Boleh subscribe Broadband Celcom, Maxis, P1 W1Max atau Umobile.


10) saya nak tanya, sebelum kita upgrade kita sudah ada downline. Adakah setelah kita upgrade kita akan dapat bonus dari downline yang diberikan kepada kita?
Jawapan:
Ya dapat..Kita dpt bonus dalam bentuk CV yg boleh di redeem sbg duit nanti.

11) nak tanya yang limpahan downline…CV yang tu kita direct ker? sama mcm kita enrolles sendiri ker?
Jawapan:
CV tu kita berpeluang dapat dari tajaan diri kita sendiri, tajaan dari Upline atau downline kita menaja. Asalkan diletakkan di bawah kita, kita tetap dapat CV.


12) Nak tanye, upline sy ade bg emel kate ade 2 org yg under saya dah jadi paid member dlm kotak oren.. saya dah cek dlm back office>geonology ..dalam ramai2 tu 1 pun tiada yang dlm kotak oren 2 ape2 yg ade tande higlight mber yg dh paid?? camne ekk?? camne nk tgok mber under kite yg dh paid??
Jawapan:
Ya, sesiapa yang upgred pada minggu tersebut akan menjadi kaler oren. Mungkin anda lambat membuka email dan nama-nama yang kaler oren itu sudahpun masuk ke minggu seterusnya. Mereka sudah overide ke atas dan meninggalkan anda. So, baik lock position sekarang dgn Upgred segera kepada Member agar anda tak terlepas lagi. :D


13) sekiranya selepas 90 hari saya masih belum upgrade, ini bermakna saya tidak mendapat kelebihan bonus daripada ultimate pack… kalau saya daftar balik dan beli terus ultimate pack boleh ke buat camtu..??
Jawapan:
Ya btul…jika dah lepas 90 hari belum Upgred kepada Ultimate pack, maka kita tak ada kelebihan Ultimate pack lagi. Ya boleh…register balik dan terus Ultimate. Tetapi anda bermula dari “zero” balik dan anda dah rugi CV dan downline2 yang diperolehi drpd limpahan upline di akaun pertama dulu. Baik terus Ultimate hari ni dan fokus satu akaun saja…


14) Saya masih tak faham tentang tempoh keahlian..Kalau tempohnya 1 bln je maknanya kita kena perbaharui lagi ke dengan membeli produk vemma lagi..??
Jawapan:
Ya betul… Kalau single pack dan double pack, kita kena renew setiap bulan. Ambil Ultimate pack dan kita aktif selama 6 bulan tak perlu renew produk. Masa pjg tu kita boleh fokus pd bisnes tanpa fikir nak renew produk. Ada masa panjang utk belajar promosi, promosi dan promosi…


15) Saya dah lama register ni, tapi belum upgrade lagi..almaklum la saya surirumah..takder duit yang cukup utk upgrade ke ultimate pack…so pakej yg mana harus sy ambil utk memulakannya??
Jawapan:
Sebaiknya terus ambil Ultimate pack..sebabnya kalau ambil Pakej lain sekalipun, kita diberi masa 90 hari utk Upgred kepada Ultimate jugak. Baik terus Ultimate. Lagipun Ultimate pack banyak kelebihan.


16) Adakah downline saya akan memberi keuntungan kpd saya, wlaupun mereka belum upgrade lagi…dan sekiranya mereka dah upgrade macam mana saya nak tau mereka beli package yg mana.
Jawapan:
jika mereka tidak upgred, mereka tidak memberi keuntungan. Tetapi anda harus sedar mereka akan Upgred juga akhirnya. Mereka membawa untung..

Kita hanya boleh tahu pakej apa yg mereka ambil jika mereka adalah direct tajaan kita (Melalui email yang dihantar oleh syarikat). Kita tak boleh tahu jika ianya dari limpahan Upline kita.


17) Nak tanya... jika nak renew keahlian perlu bayar balik ke cam mula2 kita upgred 2?
Jawapan:
Bergantung kepada pakej yang anda ambil. Jika ambil single pack, kena renew produk single setiap bulan. Jika ambil Ultimate Pack, tak perlu renew selama 6 bulan. Bulan ke 7 baru renew apa2 saja pakej produk, status anda tetap kekal sbg Ultimate.


18) Betul ke saya masuk business ni….sebab takut pulak ramai sangat yang cakap MLM macam ni,tipu aje,takut nanti duit melayang.Bukan senang sekarag nak cari duit kan,tentu anda faham.
Jawapan:
Kaji dulu sebelum masuk apa2 pun..